ФОРМАЛІЗАЦІЯ ПОНЯТТЯ СОЦІАЛЬНОГО ПРОСТОРУ СУБ’ЄКТА ЧЕРЕЗ ПОНЯТТЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ

Автор(и)

  • В.М. ДАНІЧ Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
  • С.М. ШЕВЧЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.15802/rtem2020/228878

Ключові слова:

сторінка соціальної мережі, формалізація, класифікація, соціальний простір суб’єкта, персоніфікатор, персоніфікант, веб-ПСМ, сукупна веб-ПСМ, внутрішня корпоративна соціальна мережа (КСМ), внутрішня веб-КСМ

Анотація

Мета. Дослідити структуру і властивості соціального простору з позиції соціальних мереж суб’єкта, з’ясувати механізми формування соціальних контактів в сучасних умовах. Методика. Досліджено поняття «соціальна мережа» з точки зору сучасного інструментарію їх створення. Механізми формування персональної соціальної мережі представлено на прикладі групи «Робота» з переліку «друзів» профілю. Виокремлення персональної соціальної мережі суб’єкта дало можливість виявити канали передавання інформації. Зроблено аналіз корпоративних соціальних мереж підприємств, технологій їх реалізації і особливостей функціонування. Вивчено функціонал сучасних служб корпоративних соціальних мереж. Проведено обстеження соціальних мереж вищих навчальних закладів в умовах дистанційної освіти, а також використання існуючих служб соціальних мереж вищими навчальними закладами в умовах дистанційної освіти. Результати. Виявлено особливості формування переліку аккаунтів в групі «Робота» із загального переліку «друзів». Досліджено сучасний інструментарій створення соціальних мереж суб’єкта, корпоративних соціальних мереж підприємств і організацій. Виокремлено фактори, які впливатимуть на формування веб-ПСМ. Досліджено структуру веб-КСМ, недоліки і переваги використання, технології їх впровадження. Виокремлено зміни в структурах корпоративних соціальних мереж навчальних закладів. Наукова новизна. Робота надає визначення персональної соціальної мережі (ПСМ), веб-ПСМ, сукупної веб-ПСМ, персоніфікатора і персоніфіканта. В роботі виокремлено групи об’єктів веб-ПСМ, з’ясовано механізми формування веб-ПСМ, подано їх формальний опис. Розглянуто корпоративні соціальні мережі, дано визначення веб-КСМ, сформульовано проблеми, які має вирішити підприємство перед впровадженням веб-КСМ. Також визначено фактори, які впливають на формування персональної соціальної мережі. Практична значимість. Виокремлення веб-ПСМ актуально для задач бізнесу, наприклад, для визначення потенційних покупців, для задач виявлення ботів, фейкових акаунтів і т.д. Результати досліджень мають значення для інших прикладних задач, наприклад, визначення перспектив розширення мережі, визначення напрямків і швидкості розповсюдження інформації, сприйняття інформації, здатності і можливості викривлення, перспектив передавання і взагалі, для задач прогнозування динаміки мереж спілкування суб’єктів. Дослідження механізмів формування соціальних контактів важливо для формулювання порад і пропозицій щодо процесів створення і розвитку персональної соціальної мережі пересічного користувача, для забезпечення захисту його аккаунта і особистих даних, які він містить

Біографії авторів

В.М. ДАНІЧ, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

доктор економічних наук, професор, кафедра економічної кібернетики та прикладної економіки

С.М. ШЕВЧЕНКО

пошукач

Посилання

Akhmetova S.G. Korporativnye sotsialnye seti v deyatelnosti kompaniy. Vestnik PNIPU. Sotsialno ekonomicheskie nauki. 2013. №21. P. 77-80.

Bents D. Dlya chego nuzhny korporativnye sotsialnye seti biznesu i v chem unikalnost produkta. 2017. URL: https://www.kp.ru/guide/korporativnye-sotsial-nye-seti.html. (Date of request: 30.09.2020).

Web. WikipediYa svobodnaya entsiklopediya, 2020. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Veb. (Date of request: 15.10.2020).

Danich V.M., Shevchenko S.M. Formalizatsiya typovykh oznak storinok sotsial'nykh merezh. Review of transport economics and management. Dnipro, vyp. 2(18), p. 100-109.

Назарук М.В., Пасічник В.В. Моделювання міського освітнього середовища як профільної соціальної мережі. Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, 2013. № 3. P. 42-47.

Nesterov A.K. Korporativnaya sotsialnaya set. Entsiklopediya Nesterovykh. URL: http://odiplom.ru/lab/korporativnaya-socialnaya-set.html. (Date of request: 30.09.2020)/

Robot (prohrama). WikipediYa Vil'na entsyklopediya, 2019. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ Robot_(prohrama). (Date of request: 30.09.2020).

Sotsial'na merezha. WikipediYa Vil'na entsyklopediya, 2019. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Sotsial'na_merezha#Sotsial'ni_merezhi_v_Interneti. (Date of request: 30.09.2020).

Chekmasov S. Korporativnaya sotsialnaya set. IT-Manager. 2014. №3. P. 16-23.

Analysis and visualization of very large networks, 2020. – URL: http://mrvar.fdv.uni-lj.si/pajek/

Burt R. Toward a structural theory of action: network models of social structure, perception and action. – New York: Academic Press, 1982. – 381 p.

Buss A, Strauss N. Online Communities Handbook: Building Your Business and Brand on the Web. Berkeley, CA: New Riders; 2009. – 288 p.

Digital 2020 reports / we are social, 2020. – URL: https://wearesocial.com/digital-2020.

Enterprise social networking. WikipediA The Free Enceclopedia. 17.05.2020. – URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Enterprise_social_networking#cite_note-1. (дата звернення: 30.09.2020)

Etienne Wenger, Richard McDermott, William M. Snyder Cultivating Communities of Practice: A Guide to Managing Knowledge, Harvard Business School Press, 2002.

Hanneman, Robert A. and Mark Riddle. Introduction to social network methods. – Riverside, CA: University of California, Riverside, 2005. – 322 p. (published in digital form at http://faculty.ucr.edu/~hanneman/).

Harrison C. White (1995), Social Networks Can Resolve Actor Paradoxes in Economics and in Psychology, Journal of Institutional and Theoretical Economics, 151:58-74.

Huisman M., Duijn M. Software for Social Network // Analysis Proceedings of the Sixth International Conf. on Logic and Methodology, August 17–20. – Amsterdam, The Netherlands, 2004.

Linton Freeman (2006). The Development of Social Network Analysis. Vancouver: Empirical Press.

Michael Chui, James Manyika, Jacques Bughin, Richard Dobbs, Charles Roxburgh, Hugo Sarrazin, Geoffrey Sands, Magdalena Westergren The social economy: Unlocking value and productivity through social technologies. McKinsey Global Institute. McKinsey Global Institute. McKinsey & Company. 2012. – 184 p.

Tsedal B. Neeley, Paul M. Leonardi Enacting knowledge strategy through social media: Passable trust and the paradox of nonwork interactions. Strategic management journal. 2018. Volume39, Issue3. P. 922-946.

Wellman, B. and S. Wortley, Different Strokes from Different Folks: Community Ties and Social Support // American Journal of Sociology, 1990.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-30

Як цитувати

ДАНІЧ, В., & ШЕВЧЕНКО, С. (2020). ФОРМАЛІЗАЦІЯ ПОНЯТТЯ СОЦІАЛЬНОГО ПРОСТОРУ СУБ’ЄКТА ЧЕРЕЗ ПОНЯТТЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ. REVIEW OF TRANSPORT ECONOMICS AND MANAGEMENT, (4(20), 182–194. https://doi.org/10.15802/rtem2020/228878

Номер

Розділ

ЦИФРОВА ЕКОНОМІКА, МАТЕМАТИЧНІ І ІНСТРУМЕНТАЛЬНІ МЕТОДИ ЕКОНОМІКИ