АНАЛІЗ ТА ОЦІНКА ЯКОСТІ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
DOI:
https://doi.org/10.15802/rtem2023/300139Ключові слова:
якість, стратегія, ефективність, рейтинги, корпоративне управлінняАнотація
Мета. Розгляд теоретичних та методичних основ поняття якість корпоративного управління на підприємстві, їх застосування. Узагальнення теоретичного підходу до формулювання сутності корпоративного управління та його якості. Розгляд методів оцінки якості. Аналіз індикаторів, що характеризують якість корпоративного управління. Формування заходів для покращення якості корпоративного управління. Методика. Методами дослідження виступили: аналіз та синтез – при проведенні обґрунтування сутності корпоративного управління та формулюванні його структурних складових; графічний метод – при представленні наочних результатів аналізу; метод логічного узагальнення – при аналізі теоретичних підходів, щодо організації корпоративного управління. Результати. В даній роботі було розглянуто поняття, склад та види корпоративного управління. Розглянуто ключові елементи та підходи до його визначення. Розглянуто процес впровадження стратегії підприємства. Розглянуто узагальнені дослідження якості корпоративного управління. Сформовано бально-рейтингову оцінку якості корпоративного управління. Розглянуто передумови утворення корпоративних конфліктів у розрізі ключових груп учасників. Розглянуто бальну оцінку потенціалу розв’язання та запобігання корпоративних конфліктів. Розроблено оцінку рейтингу корпоративного управління, містить складову, яка буде оцінювати суб’єктивний склад учасників корпоративних відносин. Наукова новизна. Полягає у аналізі діяльності підприємства та розрахунку можливого варіанту підвищення рейтингу якості корпоративного управління підприємства. Практична значимість. Робота містить практичні рекомендації, спрямовані на вдосконалення діючого механізму оцінки якості корпоративного управління підприємством
Посилання
Denysenko, L. O., & Zaiets, T. O. (2012). The quality of corporate governance as a key factor in society's development. Efficient Economy, (9). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1394
Pishpek, S. I. (2006). Formation of corporate relations in the transitional economy [Doctoral dissertation, Kyiv National University].
Moroz, O. V. (2008). Corporate governance in Ukrainian enterprises: The post-privatization stage of evolution. Vinnytsia: Universum.
Ihnatieva, I. A., & Harafova, O. I. (2013). Corporate governance [Textbook]. Kyiv: Center of Educational Literature.
Povazhnyi, O. S., Orlova, N. S., & Kharlamova, A. O. (2013). Corporate governance: textbook. Kyiv: Condor Publishing.
Shtern, G. Y. (2009). Corporate governance: educational manual. Kharkiv: KhNAMG.
Pohrebniak, A. Y. (2018). The quality of corporate governance: The genesis of the concept [Article]. Kyiv: NTUU "KPI".
Watson, H. G. (2005). Corporate governance requires quality leadership. In The Impact of Corporate Governance on the Quality of Management (pp. 3–18). International Academy for Quality.
Podnar, K., & Jancic, Z. (2006). Towards a categorization of stakeholder groups: An empirical verification of a three-level model. Journal of Marketing Communication, 12(4), 297–308.
Freeman, R. E., Zakhem, J. A., Palmer, E. D., & Stoll, L. M. (2008). Managing for stakeholders. Prometheus Books.
Bergman, B., & Klefsjo, B. (2003). Quality from customer needs to customer satisfaction (2nd ed.). Lund: Studentlitteratur.
Conti, T. (2005). A set of quality assessment aimed at improving corporate governance. In The Impact of Corporate Governance on the Quality of Management (pp. 39–52). International Academy for Quality.
Dyllick, T., & Hockerts, K. (2002). Beyond the business case for corporate sustainability. Business Strategy and the Environment, 11, 130–141.
Elkington, J. (1997). Cannibals with forks: The triple bottom line of 21st century business. Capstone: Oxford.
Durnev, A., & Kim, E. H. (2005). To steal or not to steal, Firm attributes, legal environment, and valuation. The Journal of Finance, 60, 1461-1493.
Tchuigoua, H. T. (2015). Determinants of the governance quality of microfinance institutions. The Quarterly Review of Economics and Finance, 58, 32-43.
Gordon, I. M., Hrazdil, K., & Shapiro, D. (2012). Corporate governance in publicly traded small firms, A study of Canadian venture exchange companies. Business Horizons, 55, 583-591.
Silveira, A. D. M., Leal, R. P. C., Barros, L. A. B., & Carvalhal-da-Silva, A. L. (2009). Evolution and determinants of firm level corporate governance quality in Brazil. Revista de Administracao da Universidade de Sao Paulo, 44, 173-189.
Klapper, L. F., & Love, I. (2004). Corporate governance, investor protection, and performance in emerging markets. Journal of Corporate Finance, 10, 703-728.
Goliver, V. P. (2018). Improving the rating assessment of corporate governance quality. Investments: Practice and Experience, 11, 76-81.
Harrington, E. C. (1965). The desirability function. Industrial Quality Control, 21, 494-498.
Serhiychuk, S. I. (2016). Corporate governance: educational manual. Mykolaiv: NUK. Retrieved from http://rep.nuos.edu.ua/server/api/core/bitstreams/7530db6d-a7b3-412c-
f8d-09863e7b35d0/content 23. Management: educational manual. (2013). Kharkiv: Law. Retrieved from http://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/POSIBNIKI_2013/Menedgment_2013.pdf
Polinkevych, O. M. (2017). Comparative analysis of corporate governance models of entrepreneurial structures. Economic Forum, 4, 158–167.
Mishenina, G. A., & Matveyeva, Y. T. (2018). Corporate governance: lecture notes. Sumy: Sumy State University.
Nalyvaiko, A. P., et al. (2013). Enterprise strategy: adaptation of organizations to the impact of global socio-economic processes. Kyiv: KNEU.
Kacicka, G. (2023). Аdaptive risk management in food industry enterprises: integration of strategies and innovations in an environment of economic instability. International Interdisciplinary Scientific Journal "Expert", 1(1), 73-88. https://doi.org/10.62034/2815-5300/2023-v1-i1-006
Shkilniak, M. M., & Apostolyuk, O. Z. (2016). Corporate governance: educational-methodical complex. Ternopil.