МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ ПОСЛУГАМИ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДУ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/rtem2023/300403

Ключові слова:

національний бренд, міжнародна торгівля послугами, SWOT – аналіз туризму в Україні, бренд «Ukraine NOW UA», брендатрибути

Анотація

Мета. Визначити взаємозв’язок міжнародної торгівлі послугами у контексті розвитку національного бренду України, розробити практичні рекомендації, які підвищать рівень пізнання нашої країни у світі та краще інтегрують її у світовий економічний простір. Методика. Методичну основу наукового дослідження, з питань міжнародної торгівлі послугами у контексті розвитку національного бренду України, становлять урядові документи, досвід отриманих результатів вітчизняних і зарубіжних науковців, статистичні матеріали Державної агенції розвитку туризму в Україні тощо. Автори наукового дослідження пропонують низку рекомендацій із успішної інтеграції України до світового економічного простору, у т.ч. за рахунок сильного національного бренду. Результати. Наукове дослідження з даної теми передбачало аналіз та взаємозв’язок низки міжнародних послуг, які впливають на бренд України та забезпечують вищий рівень інтеграції нашої країни до світового економічного простору. Наукова новизна. Автори вважають, що розвиток національного бренду України в умовах війни, є додатковим стратегічним ресурсом у формуванні образу нашої країни, як туристичної країни, а також країни нових можливостей її соціального розвитку, впливового міжнародного гравця на світовій арені, з новими брендатрибутами. Практична значимість. Впровадження нових тенденцій розвитку міжнародної торгівлі послугами, у т.ч. розвитку сфери туризму, створює нові передумови оновлення національного бренду України, стимулює іноземні інвестиції, консолідує світову підтримку України, що стане одним із чинників зростання вартості бренду «Україна» у перспективі та її соціально-економічного зростання.

Біографії авторів

Л.М. САДУЛА, Львівська філія Європейського університету

к.е.н., доцент кафедри менеджменту і соціально-гуманітарних дисциплін

М. ГУНКЕВИЧ, Львівська філія Європейського університету

к.е.н., завідувач кафедри менеджменту і соціально-гуманітарних дисциплін

Посилання

Anholt, S. (2007). Competitive identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. London: Palgrave Macmillan.

Kotler, F., & Keller, K. L. (2008). Marketing – menedzhment [Marketing Management]. Peter. pp. 814.

Olins, W. (1999). Corporate Identity: Making Business Strategy Visible Through Design. Boston, MA: Harvard Business School Press.

Fan, Y. (2006). Branding the nation: What is being branded? Journal of Vacation Marketing, 12(1), 5-14.

Petranivs'kyi, V. L., & Rutyn'skyi, M. I. (2006). Turystychne kraieznavstvo: navch. posib. / za red. prof. F. D. Zastavnoho. [Tourism Studies: Textbook / edited by Prof. F. D. Zastavnyi]. Kyiv: Znannia. 575 p.

Drozdovs'kyi, Ya.Y. (2018). Problemy formuvannia i rozvytku brendu Ukrainy na mizhnarodnii areni [Problems of forming and developing the brand of Ukraine on the international arena]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Scientific Bulletin of Uzhhorod National University], 22(1), 106–109. [In Ukrainian].

Tesheva, L.V., & Zelenskyi, M.V. (2022). Rozvytok ta vdoskonalennia natsionalnoho brendu [Development and improvement of the national brand]. Problemy suchasnykh transformatsii [Problems of contemporary transformations], Seriia: Ekonomika ta upravlinnia [Series: Economics and Management]. ISSN (online): 2786-5738-2022. [In Ukrainian].

Liuliov, O.V., Reshetniak, Ya.V., & Khomenko, L.M. (2019). Metody otsinky natsionalnoho brenda krayiny: mistse Ukrainy u hlobalnii ekonomichnii systemi [Methods of assessing the national brand of the country: Ukraine's place in the global economic system]. Naukovyi zhurnal: Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia [Scientific Journal: Problems and Prospects of Economics and Management], pp. 18-30. [In Ukrainian].

State Agency for Tourism Development in Ukraine. [Electronic resource]. Retrieved from http://www.tourism.gov.ua/ (Accessed: October 7, 2023).

Agency "Banda Agency". [Electronic resource]. Retrieved from http://www.banda.agncy/ (Accessed: October 21, 2023).

Public Organization "BRAND UKRAINE". [Electronic resource]. Retrieved from http://www.happymonday.ua/ (Accessed: October 28, 2023).

Report on Ukraine's perception in the world in 2022. Official website of the Ministry of Foreign Affairs of Ukraine. [Electronic resource]. Retrieved from http://www.eu.mfa.gov.ua/ (Accessed: November 6, 2023).

Official journal "Journal Forbes Ukraine 2023". [Electronic resource]. Retrieved from http://www.subscribe.forbes.ua/ (Accessed: November 10, 2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-31

Як цитувати

САДУЛА, Л., & ГУНКЕВИЧ, М. (2024). МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ ПОСЛУГАМИ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДУ УКРАЇНИ. REVIEW OF TRANSPORT ECONOMICS AND MANAGEMENT, (10(26)_2023), 102–108. https://doi.org/10.15802/rtem2023/300403

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ