ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА КНИЖКОВОМУ РИНКУ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/rtem2024/303509

Ключові слова:

книжковий ринок, мерчандайзинг, попит на книги, читач, маркетинг, книжкова продукція, поведінка споживача

Анотація

Мета. з’ясування ролі та особливостей провадження маркетингової діяльності на книжковому ринку України. Досягненню мети сприятиме досягнення наступних завдань: 1) виявлення чинників впливу на поведінку споживача книжкової продукції; 2) розкриття ключових аспектів маркетингової діяльності на книжковому ринку України; 3) встановлення напрямів підвищення ефективності впливу маркетингової діяльності на покупців на книжковому ринку. Методика. Для виявлення чинників впливу на поведінку споживача використано методи системного та порівняльного аналізу. Для розкриття маркетингової діяльності на книжковому ринку України і дослідження чинників та ступеня їх впливу на поведінку покупця на книжковому ринку використано методи аналізу, синтезу та порівняльного аналізу. Для встановлення напрямків підвищення ефективності впливу маркетингової діяльності на покупців на книжковому ринку використано методи синтезу та узагальнення. Результати. Окреслено основні аспекти маркетингової діяльності видавців на книгорозповсюджувачів на українському книжковому ринку, висвітлено інструментарій маркетингового-міксу, що використовується суб’єктами ринку, що дозволило сформулювати ключові напрями підвищення ефективності маркетингової діяльності для продавців книжкової продукції, до яких віднесено: необхідність проведення досліджень ринку; виготовлення маркетингової якісної книжки; збільшення кількості книгарень; застосування мерчандайзингу та інших прийомів максимізації продажів; поліпшення кадрової політики за рахунок добору персоналу, систематичного підвищення кваліфікації працівників; здійснення логічного ціноутворення, використання цінових стимулів; забезпечення заходів із популяризації читання та просування книжкової продукції; розробку ефективних заходів державної підтримки книговидавництва. Наукова новизна. Проведення теоретичного та практичного аналізу використання інструментів маркетинг-міксу на книжковому ринку України та напрацьовано рекомендації щодо підвищення ефективності маркетингової діяльності у видавничій сфері. Практична значимість. Результати аналізу придатні для використання при розробці ефективних маркетингових програм українських книговидавництв та продавців книжкової продукції.

Біографії авторів

ТАРАС КУШНІР, Львівський національний університет імені Івана Франка

к.е.н., доцент кафедри маркетингу

ЯНА КУШНІР, Львівський національний університет імені Івана Франка

здобувачка вищої освіти ОС «Бакалавр» кафедри маркетингу

Посилання

Pro vnesennia zmin do deiakykh zakoniv Ukrainy shchodo stymuliuvannia rozvytku ukrainskoho knyhovydannia i knyhorozpovsiudzhennia: Zakon Ukrainy (2022). (Verkhovna Rada Ukrayiny). [On making changes to some laws of Ukraine on stimulating the development of Ukrainian book publishing and book distribution]. Official website of the Verkhovna Rada of Ukraine. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2313-20#Text (in Ukrainian).

Vlodarchyk Ya. (2002). Marketynh u vydavnychii spravi – fantaziia chy diisnist? [Marketing in publishing - fantasy or reality?]. Lviv: Kalvariia. 144 (in Ukrainian).

Vovk G.S. (2014). Merchandaizynhovi zasoby aktyvizatsii prodazhu knyzhkovoi produktsii [Merchandising means of increasing sales of book products]. Polihrafiia i vydavnycha sprava [Printing and publishing]. 3. 81-86 (in Ukrainian).

Yezhyzhanska T. (2023). Knyzhkovi vydavnytstva Ukrainy v umovakh permanentnoi kryzy [Book publishing houses of Ukraine in conditions of permanent crisis]. Visnyk Knyzhkovoi palaty [Bulletin of the Book Chamber]. 6. 29-33 (in Ukrainian).

Kramar O. (2020). Knyzhkovyi rynok nad prirvoiu [Book market over the abyss]. Ukrainskyi tyzhden [Ukrainian week]. 35. 14-17 (in Ukrainian).

Mayovets Ye.Y. (2015). Marketynh: teoriia ta metodolohiia [Marketing: theory and methodology]. Lviv. LNU im. Franka. 450 (in Ukrainian).

Official website of the «E Bookstore» chain of bookstores. Retrieved from https://book-ye.com.ua/.

Poltavets Yu. (2017). Anotatsiia yak zasib komunikatsii mizh vydavnytstvom i chytachem [Abstract as a means of communication between the publisher and the reader]. Visnyk Knyzhkovoi palaty [Bulletin of the Book Chamber]. 2. 3-5 (in Ukrainian).

Teremko V.I. (2009). Vydavnychyi marketynh [Publishing marketing]. Kyiv. Akademvydav. 272 (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-15

Як цитувати

КУШНІР, Т., & КУШНІР, Я. (2024). ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА КНИЖКОВОМУ РИНКУ УКРАЇНИ. REVIEW OF TRANSPORT ECONOMICS AND MANAGEMENT, (11(27), 19–24. https://doi.org/10.15802/rtem2024/303509

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ