ВИКОРИСТАННЯ МОДЕЛІ «ЧОТИРЬОХ ФІЛЬТРІВ» ДЛЯ ВИБОРУ ОПТИМАЛЬНОЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ В МІЖНАРОДНИХ КОМПАНІЯХ
DOI:
https://doi.org/10.15802/rtem2024/304138Ключові слова:
модель «чотирьох фільтрів», модель Портера, ринок, конкуренція, маркетингова стратегія, міжнародна компаніяАнотація
Мета. Метою роботи є розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення методичних підходів визначення ефективних маркетингових стратегій міжнародних компаній в конкурентному середовищі засобами математичного моделювання. Методика. Під час проведення дослідження використовувалися методи системного аналізу та логічних узагальнень, статистичного та порівняльного аналізу, модель Портера, модель «чотирьох фільтрів». Результати. Запропоновано науковий підхід до вибору оптимальної маркетингової стратегії за допомогою моделі «чотирьох фільтрів», що передбачає послідовне використання критеріїв Вальда, Севіджа, Гурвіца, Лапласа. Наукова новизна одержаних результатів полягає в удосконаленні методичних підходів оцінювання та вибору оптимальної міжнародної маркетингової стратегії із урахуванням критеріального підходу. Практична значимість полягає у розширенні теоретичної площини та практичного значення сучасних і класичних теоретичних підходів до змісту маркетингової стратегії у міжнародному бізнесі, використання математичного моделювання для розв’язання задач вибору конкурентних маркетингових стратегій в міжнародному бізнес-середовищі.
Посилання
Bunge is a global leader in agribusiness, URL: https://www.bunge.com/
Chukhrai, N., Koval, Z. (2016). Evaluation indicators of the marketing strategies efficiency of value- based enterprises. Economics, entrepreneurship, management, Vol. 3, No. 1, pp. 35–40.
Ibrahim, E., Harrison, T. (2019) The impact of internal, external, and competitor factors on marketing strategy performance. Journal of Strategic Marketing. Vol. 28, Issue 7. P. 639‒658. DOI: https://doi.org/10.1080/0965254X.2019.1609571.
Koval, Z.(2019) Evaluation of efficiency of marketing strategies of enterprises by factor analysis methods. Journal of scientific works «Economic Innovations» of the Institute of Market Problems and Economic and Environmental Research. National Academy of Sciences of Ukraine, Vol 1., No 1 (70). 132-142. https://doi.org/https://doi.org/10.31520/ei.2019.21.1(70).64-74
Morgan, N, Whitler, K., Feng, H. et al. (2019) Research in marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science. Vol. 47, Issue 1.P. 4‒29.DOI:https://doi.org/10.1007/s11747-018-0598-1
Bagorka, M. (2019) Marketing strategy as a basis for strategic development of agricultural enterprises. Research and Production Journal "State and Regions". Economics and Entrepreneurship Series, no. 5 (110), pp. 71–76. [In Ukrainian].
Losheniuk, O., Galan, L., Posokhov I. (2022) Modern strategies in international marketing. Scientific notes of the University KROK, 123–131.https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-123-131 [In Ukrainian].
Parkhomenko, N. (2022). Marketing strategies of business systems in the global environment. Bulletin of Economics, 2, 59-72. https://doi.org/10.35774/visnyk2022.02.059 [In Ukrainian].
Petrovska, S., Kryvoruchko O. (2016) Tools and methods of modeling process management in marketing activities. Problems of a systematic approach in the economy, vol. 1, 68-72. [In Ukrainian].
Samoilyk, Yu., Stebliuk,N., Kucher M., Saihak Ye. (2021) International experience in the formation of strategy and marketing policy of hotel business enterprises. Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic
sciences, 3, 197-202. [In Ukrainian].