ВПЛИВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ПІДПРИЄМНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ: АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ОНЛАЙН-ОПИТУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.15802/rtem2024/304822Ключові слова:
інновації, творче руйнування, штучний інтелект, підприємництвоАнотація
У статті розглянуто феномен штучного інтелекту (ШІ) та його прояв як результат творчого руйнування у всіх сферах діяльності, зокрема, у підприємництві. Зазначено особливості досліджень щодо ШІ та проаналізовано результати отримані під час опитування. Метою цієї статті є дослідження впливу ШІ на сучасне підприємництво. Зокрема, розглядаються способи використання ШІ у бізнес-практиках та його роль у процесі творчого руйнування. Аналізуються результати опитування, проведеного серед підприємців, для виявлення основних тенденцій та викликів, пов’язаних із впровадженням ШІ. Методика дослідження включає проведення опитування населення та підприємців різних галузей щодо ШІ та його потенційного використання в підприємництві та аналіз отриманих відповідей від респондентів. Результати: опитування показують, що більшість підприємців визнають значний вплив ШІ на підвищення ефективності бізнес-процесів, прийняття рішень та інноваційний розвиток і вже інтегрують його у свою діяльність. Наукова новизна цієї статті полягає в детальному аналізі впливу ШІ на підприємництво, наданні результатів опитування та висновків щодо потенційного використання цієї технології у бізнесі. Практична значимість полягає у проведенні якісного аналізу та розкритті ролі ШІ в підприємницькій діяльності. Стаття підкреслює значне поширення та вплив технології на сучасний бізнес, демонструючи її потенціал для покращення ефективності та інновацій. Проведений аналіз акцентує на необхідності подальших досліджень для більш глибокого розуміння та оптимального використання ШІ у підприємництві.
Посилання
Petrenko, V. P. (2024). Entrepreneurship as a source of creative destruction: The role of artificial intelligence [Підприємництво як джерело творчого руйнування: Роль штучного інтелекту]. In Innovatsiino-investytsiinyi rozvytok biznesu v umovakh ekonomichnykh zburen: Tezy dopovidei V Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh vchenykh [Innovative and investment business development in conditions of economic turbulence: Abstracts of the V International scientific-practical conference of higher education applicants and young scientists], Lviv, March 28-29, 2024 (pp. 285-286). Lviv: National University Lviv Polytechnic. [Elektronnyi resurs]. Retrieved from https://drive.google.com/drive/folders/1VLsffjnO3knKNmKd9DqEeVQkf-aP1ISu [In Ukrainian].
Fostolovych, V. A. (2022). Shtuchnyi intelekt v suchasnomu biznesi: Potentsial, suchasni trendy ta perspektyvy intehruvannia u rizni sfery hospodarskoi diialnosti i zhyttiediialnosti liudyny [Artificial intelligence in modern business: Potential, current trends, and prospects for integration into various fields of economic activity and human life]. Efektyvna Ekonomika, (7). [Elektronnyi resurs]. Retrieved from http://eprints.zu.edu.ua/34376/1/4%2BFostolovych%2BLypen%2B2022.pdf [In Ukrainian].
Chaika, T. Yu., & Avdieieva, L. V. (2018). Klasychni kontseptsii innovatsii i suchasnist: Empirychni pidtverdzhennia ta koryhuvannia. Bazovi indykatory inovatsiinoi aktyvnosti [Classical concepts of innovation and modernity: Empirical confirmations and adjustments. Basic indicators of innovation activity]. Naukovyi Visnyk Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu: Seriia: Mizhnarodni Ekonomichni Vidnosyny ta Svitove Hospodarstvo [Scientific Bulletin of Uzhhorod National University: Series: International Economic Relations and World Economy], (18), Part 3, 123-128. [Elektronnyi resurs]. Retrieved from http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/18_3_2018ua/27.pdf [In Ukrainian].
Shumpeter, Y. A. (1995). Kapitalizm, sotsializm i demokratiia [Capitalism, socialism, and democracy] (V. Ruzhytskyi & P. Tarashchuk, Trans.). Kyiv: Vydavnytstvo «Osnovy». [In Ukrainian].
Abdus, S., Rubaba, N., Hasanuzzaman, T., & Nanta, S. (2024). Social and environmental responsibility in AI-driven entrepreneurship. In Proceedings of the 2024 International Conference on Artificial Intelligence and Business (Chapter 12). https://doi.org/10.4018/979-8-3693-1842-3.ch012
Black, S., Samson, D., & Ellis, A. (2024). Moving beyond ‘proof points’: Factors underpinning AI-enabled business model transformation. International Journal of Information Management, 77. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2024.102796
Giuggioli, G., & Pellegrini, M. M. (2023). Artificial intelligence as an enabler for entrepreneurs: A systematic literature review and an agenda for future research. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 29(4), 816-837. https://doi.org/10.1108/IJEBR-05-2021-0426.
Li X., Zhan, X., Liu Y., Mi Y., Chen Y. (2024). The impact of artificial intelligence on users’ entrepreneurial activities. Systems Research and Behavioral Science, Wiley Blackwell, 2024, Vol. 39(3), pages 597-608.