Problems in implementation of international and regional standards of quality management at enterprises of railway transport
DOI:
https://doi.org/10.15802/pte.v0i10.55711Keywords:
enterprises of railway transport, quality management, international standards, social and economic system, optimizationAbstract
The purpose. The work is dedicated to determin of basic problems for effective implementation of international and regional standards of quality management at the enterprises of railway transport. Methods. There was applied a systematic approach to investigate the problems of this class in the work. The Results. The basic problems of quality standarts implementation and source of their origin are investigated. Scientific novelty. There found out the main problems of quality standards implementation process at the enterprises of railway transport, and based that their solution is possible providing there are simultaneous economic and social transformations at the micro- and macrolevels with regard to the world market tendencies. The practical significance. Using the above investigation materials will allow pricipals and managers of all levels to accept scientifically-reasonable decisions in relation to optimization of quality management at the enterprises of railway transport.
References
Аксёнов, И. М. Маркетинг на объектах транспо-рта [Текст] : монография / И. М. Аксёнов – Нежинм: ООО «Аспект-Поліграф», 2006. – 336 с.
Дикань, В. Л. Розвиток еколого-економічного управління на підприємствах України в умовах євроінтеграціїм[Текст]м: монографія / В. Л. Ди-кань, І. В. Токмакова. – Харків : УкрДАЗТ, 2008. – 150 с.
Діагностика стану та перспектив розвитку соці-альної відповідальності в Україні (експертні оцінки) [Текст] : монографія / О. Ф.Новікова, М. Є. Дейч, О. В. Панькова, В. В. Компанієць та ін.; НАН України, Ін-т економіки пром-ті. – Донецьк, 2013. – 296 с.
Компанієць, В. В. Техніко-економічний аналіз діяльності підприємств залізничного транспор-ту [Текст] : підручник / В. Л. Дикань,
В. В. Компанієць, І. Л. Назаренко. – Харків: УкрДАЗТ, 2013. – 504 с.
Ніколаєнко, А. О. Удосконалення організаційної структури підприємства залізничного транспо-рту з метою впровадження системи управління якістю [Текст] / А. О. Ніколаєнко, В. П. Неру-бацький // Локомотив-информ. – 2010. – № 4. – С. 6-7.
Рудницький, В. Ф. Впровадження сучасних сис-тем управління якістю на залізничних підпри-ємствах: прагматичність підходу [Текст] /
В. Ф. Рудницький, В. В. Рудзинський, О. Я. Фе-дор // Залізничний трансп. України. – 2010. –
№ 1. – С. 12-15.
Токмакова, І. В. Принципи забезпечення гармо-нійного розвитку залізничного транспорту України [Текст] / І. В Токмакова // Вісн. еконо-міки транспорту і промисловості. – Харків :
УкрДАЗТ. – 2012. – № 40. – С. 116-119.
Шерепа, К. М. Сервіс-центри з обслуговування пасажирів на залізничному транспорті [Текст] / К. М. Шерепа // Проблеми підвищення ефекти-вності інфраструктури [Текст] : зб. наук. пр. –2011. – Вип. 29. – С. 129-135.