MARKETING AND LOGISTICS TRANSPORT MARKET SUPPORT UNDER RAILWAY REFORM
DOI:
https://doi.org/10.15802/pte.v0i13.107831Keywords:
freight market, rail transport, marketing, logistics, transport mechanisms of the system, the level of transport servicesAbstract
Goal. The article aims at improving the existing rail system of marketing and logistics transport of the reformation of rail transport in the freight market. Method. Methodical basis of the study is the work of local scientists from the operation of transport enterprises to address quality improvement planning sales of transport services in order to improve management of the railways in the transport market and to ensure their financial stability in market conditions. Results. Development of marketing and logistics in rail transport will reduce overhead in the organization and development of transportation by early and adequate response to expected demand in the field of transport and increase the validity of the proposals on tariff and investment policy of the newly formed holding company. Scientific novelty. Scientific innovation is the validity of proposals on the current forecast volume of freight traffic initiated by railway undertakings and improving performance for optimization of freight traffic in different segments of users of transport services. The practical significance. Author proposed suggestions can be used for further development as the current prediction of the volume of freight traffic on the basis of market research using modern information technology. Created and existing logistics centers have to analyze their distribution and freight on the railway network.
References
REFERENCES
Aksenov, Y. M. (2006). Marketynh na obektakh transporta : monohrafyia. Nezhin, Ukraine: Aspekt–Polihraf.
Barash, Y. S. (2006). Upravlinnia zaliznychnym transportom krainy : monohrafiia (2nd ed.). Dnipropetrovsk, Ukraine: Dnipropetr. nats. un-tu zalizn. transp. im. akad. V. Laziariana.
Dykan, V. L. (2015). Marketynhovo-lohistychnyi pidkhid shchodo rozvytku transportno-lohistychnoi infrastruktury pidpryiemstv zaliznychnoho transportu . Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, (51), 9-16.
Tsvietov, Y. M., Makarenko, M. V., & Tsvietov, M. Y. (2007). Problemy ta osnovni napriamy reformuvannia zaliznychnoho transportu Ukrainy. Kyev, Ukraine: KUETT.
Braikovska, A. (2012). Doslidzhennia osoblyvostei formuvannia rynku transportnykh posluh yak seredovyshcha funktsionuvannia pidpryiemstv transportu. Prykladna ekonomika , (9), ekonomist. Retrieved May 05, 2017, from http://nbuv.gov.ua/UJRN/econ_2012_9_14
International Trade Statistics 2011, Statistic database WTO [Advertisement]. (n.d.). Retrieved May 05, 2017, from http://www.wto.org
Korin , M. V. (2015). Neobkhidnist vprovadzhennia servisnoi lohistyky na zaliznychnomu transporti .Yuvileina mizhnadrodna naukovo-prakt. konf. «Problemy ekonomiky ta upravlinnia na zaliznychnomu transporti». Retrieved May 08, 2017, from http://www.ekuzt.gov.ua/node/89
EU: Transport in Figures 2011 [Advertisement]. (n.d.). Retrieved May 09, 2017, from http://ec.europa.eu/transport/publications/statistics/ doc/2012/pocketbook2012.pdf
Panchenko, S. V. (2015). Tendentsii ta dominanty rozvytku zaliznychnoho transportu Ukrainy v umovakh formuvannia svitovoi transportno-lohistychnoi systemy tovarorukhu. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, (50), 3-5.
Pidlisnyi, P. I., & Braikovska, A. M. (2012). Stan ta tendentsii rozvytku zmishanykh vantazhnykh perevezen.Ekonomika ta upravlinnia : zb. nauk. pr. DETUT., (19), 7-19.
Shylo, L. A., Dobrovolska, I. L., & Piatyhorets, H. S. (2015). Rol marketynhu v pidvyshchenni konkurentospromozhnosti vantazhnykh zaliznychnykh perevezen. Zb. nauk. pr. Dnipropetr. nats. un-tu zalizn. transp. im. akad. V. Lazariana «Problemy ekonomiky transportu», (10), 87-92.
«Ukrzaliznytsia» u 2017 r. zbilshyt investytsii v infrastrukturu ta rukhomyi sklad [Interview by V. Balchun]. (n.d.). Retrieved May 10, 2017, from http://ua.interfax.com.ua/news /general/ 398671.html
Filiia «Tsentr transportnoho servisu «Lisky» publichnoho aktsionernoho tovarystva «Ukrainska zaliznytsia». (n.d.). Retrieved May 05, 2017, from http://www.liski.ua
ПРИСТАТЕЙНА БІБЛІОГРАФІЯ ГОСТ
Аксенов И. М. Маркетинг на объектах транспорта : монография / И. М. Аксенов. – Нежин : ООО «Вид-во «Аспект–Поліграф»», 2006. – 336 с.
Бараш Ю. С. Управління залізничним транспортом країни : монографія / Ю. С. Бараш. – 2–ге вид., переробл. і доп. – Дніпропетровськ : Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазяряна, 2006.– 264 с.
Дикань В. Л. Маркетингово-логістичний підхід щодо розвитку транспортно-логістичної інфраструктури підприємств залізничного транспорту / В. Л. Дикань, А. В. Кузьменко // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2015. – Вип. 51. – С. 9–16.
Проблеми та основні напрями реформування залізничного транспорту України / Ю. М. Цвєтов, М. В. Макаренко, М. Ю. Цвєтов та ін. – Київ : КУЕТТ, 2007. – 222 с
Брайковська А. Дослідження особливостей формування ринку транспортних послуг як середовища функціонування підприємств транспорту [Електронний ресурс] / А. Брайковська // Прикладна економіка ( Економiст. – 2012. – № 9). – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/econ_2012_9_14 (дата звернення 05.05.2017)
International Trade Statistics 2011, Statistic database WTO [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.wto.org (дата звернення: 05.05.2017)
Корінь М. В. Необхідність впровадження сервісної логістики на залізничному транспорті [Електронний ресурс] / М. В.Корінь //Х Ювілейна міжнадродна науково-практ. конф. «Проблеми економіки та управління на залізничному транспорті», ЕКУЗТ–2015. – Режим доступу : http://www.ekuzt.gov.ua/node/89 (дата звернення: 08.05.2017)
EU: Transport in Figures 2011 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : Source: http://ec.europa.eu/transport/publications/statistics/ doc/2012/pocketbook2012.pdf (дата звернення: 09.05.2017)
Панченко С. В. Тенденції та домінанти розвитку залізничного транспорту України в умовах формування світової транспортно-логістичної системи товароруху / С. В. Панченко // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2015. – № 50. – С. 3–5.
Підлісний П. І. Стан та тенденції розвитку змішаних вантажних перевезень / П. І. Підлісний, А. М. Брайковська // Економіка та управління : зб. наук. пр. ДЕТУТ. – 2012. – Вип. 19. – С. 7-19
Шило Л. А. Роль маркетингу в підвищенні конкурентоспроможності вантажних залізничних перевезень / Л. А. Шило, І. Л. Добровольська, Г. С. П’ятигорець // Зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна «Проблеми економіки транспорту». – 2015. – Вип. 10. – С. 87–92.
Балчун В. «Укрзалізниця» у 2017 р. збільшить інвестиції в інфраструктуру та рухомий склад [Електронний ресурс] / В. Балчун // Режим доступу: http://ua.interfax.com.ua/news /general/ 398671.html (дата звернення: 10.05.2017).
Філія «Центр транспортного сервісу «Ліски» публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.liski.ua (дата зверення: 05.05.2017). – Назва з екрана.