Substantiation of optimum reliability (quality) of products from the point of consumer

Authors

  • Е. В. Бугаева УО «Белорусский государственный университет транспорта»,

DOI:

https://doi.org/10.15802/pte.v0i1.15552

Keywords:

improvement of quality of products, operational expenses, expenses for working out

Abstract

The technique of two-step solution of the justification for an economically viable level of quality (reliability) of means of transport by the criterion of minimizing costs for the period of the product lifecycle. In the first stage, using the mathematical apparatus is the value of the costs of developing and manufacturing products, the corresponding economic optimum. The second stage determined the technical parameters of products corresponding to this found the optimal value for money and takes into account the creative improvement of the design through development and innovation.

References

Аристов, А. В. Управление качеством [Текст] / А. В. Аристов. – М.: ИНФРА – М, 2008. – 240 с.

Бром, А. Е. Интегрированная логистическая поддержка жизненного цикла наукоемкой продукции [Текст] / А. Е. Бром, А. А. Колобов, И. Н. Омельчен-ко. – М.: Изд-во МГТУ им. Н. Э. Баумана, 2008. – 296 с.

Бугаева, Е. В. Влияние морального старения и экономической оценки пассажирских вагонов на стратегию воспроизводства и обновления [Текст] / Е. В. Бугаева // Iнформацiйно-керуючi системи на залiзничному транспорті. – Х.: УкрДАЗТ, 2009. – № 3. – С. 85–88.

Вагонное хозяйство [Текст] / учебник под ред. д.т.н., проф. П. А. Устича. – М.: Маршрут, 2003. – 560 с.

Гридюшко, В. И. Вагонное хозяйство [Текст] / В. И. Гридюшко, В. П. Бугаев, Н. З. Криворучко. – М.: Транспорт, 1988. – 295 с.

Канне, М. М. Системы, методы и инструмен-ты менеджмента

качества [Текст] / М. М. Канне, Б. В. Иванов, В. Н. Корешков, А. Г. Схуртладзе. – СПб.: Питер, 2009. – 560 с.

Павлов, Л. Н. Концепция стоимости жизнен-ного цикла как инструмент взаимодействия по-ставщиков и потребителей в условиях рыночной экономики в Европе [Текст] / Л. Н. Павлов. // Же-лезнодорожный транспорт. – 2006 г. – №9. – С. 75-77.

Фатхутдинов, Р. А. Стратегический маркетинг [Текст] / Р. А. Фатхутдинов. – СПб.: Питер, 2008. – 368 с.

Шаламов, А. С. Интегрированная логистиче-ская поддержка наукоемкой продукции [Текст] / А. С. Шаламов. – М.: Университетская книга, 2008. – 464 с.

Issue

Section

Статті