Systematic approach to rational identify the speed of movement of passenger trains and areas of appeals
DOI:
https://doi.org/10.15802/pte.v0i5.19478Keywords:
high-speed movement, high-speed highway, train speed, demand for passenger traffic, mobility of the population, profitable rate, cost of transportationsAbstract
In article the material concerning methodical approach to definition of rational zones and speeds of the address of high-speed and high-speed trains is offered. This problem is very actual for Ukraine as since 2003 researches in this direction to Ukrzaliznytsya, by French company SYSTRA, the Dnepropetrovsk national university of railway transport named after academician V. Lazaryanaare conducted. In the former USSR issues of creation of the high-speed highway of Moscow-Krim-Caucasus were in the eighties resolved by the design and survey Moscow state institute of design of transport constructions and Dnepropetrovsk state institute of design of transport constructions.
References
Босов, А. А. Формирование вариантов рациона-льной сети линий высокоскоростного движения поездов в Украине/А. А. Босов, Г.Н. Кирпа. – Д. : Вид-во Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2004. – 144 с.
Дикань, В. Л. Обеспечение конкурентоспособно-сти предприятия: монография / В. Л. Дикань. – Х. : Основа, 1995. – 160 с.
Кірдіна, О. Г. Методологічні аспекти інвестицій-но-інноваційного розвитку залізничного компле-ксу України: монографія / О. Г. Кірдіна. – Х. : УкрДАЗТ, 2011. – 312 с.
Концепція впровадження швидкісного руху па-сажирських поїздів на залізницях України в 2004–2015 роках / Державна адміністрація заліз-ничного транспорту України. – К., 2004. – 43 с.
Предварительное технико-экономическое обос-нование проекта высокоскоростных железных дорог в Украине / «SYSTRA». – К., 2002.
Програми економічних реформ на 2010–2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспромо-жна економіка, ефективна держава – 2010».
Розробка концепції впровадження швидкісного та високошвидкісного руху пасажирських поїздів на залізницях України в 2005–2015 роках / Дніпропетр. нац. ун-т. залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, – Д., 2004.
Транспортна стратегія України на період до 2020 року, затверджена Кабінетом Міністрів України розпорядженням від 20 жовтня 2010 року № 2174.
Чаркіна, Т. Ю. Дослідження впливу загального терміну поїздки пасажира на доходи транспорт-них підприємств / Т. Ю. Чаркіна // Вісн. економі-ки транспорту і промисловості : зб. науково-прак. ст. – Х. : УкрДАЗТ, 2012. – № 39. – С. 180–183.
Чаркіна, Т. Ю. Управління конкурентоспро-можністю залізничних пасажирських перевезень на ринку транспортних послуг : автореф. … дис. канд. екон. наук / Т. Ю. Чаркіна. – Х.: Дніпро-петр. нац. ун-т заліз. трансп. ім. акад. В. Лазаря-на, 2013. – 22 с.