Organizational-economic bases of planning reproduction of fixed assets of track facilities

Authors

  • M. P. Sighnajevsjka Open International University of Human Development «Ukraine», Institute of Economy and Management, Ukraine
  • T. V. Polishko Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15802/pte.v0i8.40832

Keywords:

Railways infrastructure, railways, reproduce, fixed assets, economic evaluation

Abstract

Problem: Empowering businesses operating in restructuring, increased their attention to the improvement of the organization and planning of fixed assets on playing railroad facilities, as well as for their effectiveness. Objective: To develop organizational and economic indicators underlying methodological recommendations of evaluation plans playing railroad facilities. Results: For a detailed analysis and assessment of the nature and operation of fixed assets railroad facilities authors developed and justified Scorecard, formed on the basis of analysis of the factors that determine the dynamics of structural components that affect the condition of assets railroad facilities. Generalized evaluation plan playing railroad facilities by using criteria indicator. Conclusions: Comprehensive improvement process playing railroad facilities possible on the basis of a systematic approach to the implementation of all its stages and phases: analysis and evaluation of technical, economic and operational condition; identification of reserves to improve efficiency; development plans playing railroad facilities agreed with long-term plans of production; analysis and evaluation plans, their optimization; playing railroad facilities development project and its implementation. A system of indicators based on a hierarchical structure and used in almost all phases and stages of playing railroad facilities is a connecting element for compliance in the process of planning principles playing railroad facilities as commitment, complexity, proportionality, consistency.

Author Biographies

M. P. Sighnajevsjka, Open International University of Human Development «Ukraine», Institute of Economy and Management

Dep. «Accounting and general economic subjects»

T. V. Polishko, Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan

Dep. «Economy and management»

References

Макаренко М. В. Витрати на залізничному транспорті: аналіз і управління / М. В. Макаренко, М. Ю. Гончаров, Н. С. Соколовська. – К. : ІКТП-Центр, 1999. – 206 с.

Міщенко М. І. Системний підхід в обґрунтуванні рівня витрат інфраструктури залізниць / М. І. Міщенко // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. – Д., 2010. – Вип. 31. – С. 296–300.

Про затвердження Державної цільової програми реформування залізничного транспорту на 2010–2015 роки [Електронний ресурс] : Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1390. – Режим доступу: http://zakon.nau.ua/doc/?code =1390-09-%EF. - Назва з титул. екрану.

Про затвердження Концепції реформування транспортного сектору економіки [Електронний ресурс] : Постанова Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2000 р. № 1684. – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1684-2000-%EF. - Назва з титул. екрану.

Сінгаєвська М.П. Економіко-статистичний аналіз вибіркового спостереження інноваційної діяльності в економіці України. Збірник наукових праць ДЕТУТ. Серія «Економіка та управління».- Вип. 23-24.- Вид-во ДЕТУТ, 2013.- С. 346-357.

Сінгаєвська М.П. Науково-інноваційне забезпечення залізничного транспорту України. Збірник наукових праць ДЕТУТ. Серія «Економіка та управління».- Вип. 17.- Вид-во ДЕТУТ, 2011.- С. 83-88.

Issue

Section

Статті