Використання організаційного інструментарію забезпечення управління соціально відповідальною діяльністю транспортних підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/pte.v0i15.134883

Ключові слова:

транспортні підприємства, соціально відповідальна діяльність, система контролінгу, збалансована система показників, стратегічний розвиток

Анотація

Мета. Отримання нових знань про розвиток наукового напрямку «забезпечення управління соціально відповідальною діяльністю інструментами контролінгу» як в теоретичній, так й практичній площині. Методика. Для формалізації ефективної стратегії розвитку транспортного підприємства запропоновано використовувати наступні методи: моделювання та аналізу причинно-наслідкових зв'язків між стратегічними цілями; системи збалансованих показників (ключових показників, центрів відповідальності); розробки процедур, форм подання, методів планування, збору і обробки значень ключових показників; визначення способів доведення стратегії до керівників і співробітників всіх структурних підрозділів та погодження системи мотивації за результатами, досягнутими за результатами збалансовання показників; формування рекомендацій щодо зміни системи показників при перегляді стратегії; ранжування стратегічних проектів; автоматизації планування, збору і обробки значень показників. Результати. Авторами запропоновано використання системи збалансованих показників, що пов’язує стратегічні цілі, показники їх досягнення й тактичні дії щодо соціальної відповідальності в залежності від ступеня її інтеграції в систему стратегічного управління. Наукова новизна. Авторами на основі розгляду теоретико-прикладних засад організаційного інструментарію забезпечення управління соціально відповідальною діяльністю виконано дослідження в галузі транспорту. Аналіз найефективніших інструментів управління соціально відповідальною діяльністю довів, що найбільш перспективними для подальших дослідницьких розвідок будуть теми, пов’язані з обліком та контролінгом соціально відповідальної діяльності. Практична значимість. Система спрямована на реалізацію ідей та принципів соціальної відповідальності в практичну діяльність підприємства для досягнення стратегічних цілей, можливість ведення діалогу з зацікавленими особами й підтвердження виконання взятих на себе зобов'язань перед ними.

Біографії авторів

B. Andrushkiv, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Науково-технічна бібліотека

O. Pavlykivska, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя

Науково-технічна бібліотека

Посилання

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Логутова Т.Г. Сучасний стан транспортної інфраструктури України / Т.Г. Логутова, М.М. Полторацький // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. – 2015. – Випуск 2(12), Том2. – С. 8-14.

Стратегічні напрями розвитку транспортної галузі України у післякризовий період: аналіт. доп. / Д. К. Прейгер, О. В. Собкевич, О. Ю. Ємельянова; за заг. ред. Я. А. Жаліла. – К. : НІСД, 2012. – 112 с.

Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrstat.gov.ua.

Концепція розвитку транспортно-дорожнього комплексу України на середньостроковий період та до 2020 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mtu.gov.ua.

Keynes J.M. The End of Laissez-faire. (1926). Essays in Persuasion / J.M. Keynes. - London, 1931. – p. 314-315.

Freeman R.E. The stakeholder approach revisited / R.E. Freeman // Zeitschrift fur Wirtschafts und Unternehmensethik. – 2004. – Vol. 5. – №3. – Р. 228-241.

Post J.E. Redefining the Corporation: Stakeholder Management and Organizational Wealth / J.E. Post, L.E. Preston, S. Sachs. – Stanford University Press: Stanford, 2002. – Р. 321-341.

Maignan I. Measuring corporate citizenship in two countries: the case of the United States and France / I. Maignan, O. Ferrell // Journal of Business Ethics. – 2000. – Vol. 23. – №3. – P. 283-297.

References

Loghutova, T. G., & Poltoracjkyj, M. M. (2015). Suchasnyj stan transportnoji infrastruktury Ukrajiny. Teoretychni I Praktychni Aspekty Ekonomiky Ta Intelektualjnoji Vlasnosti, 2(2(12)), 8-14. doi:https://doi.org/10.31498/2225-6407.12.2015.76032

Prejgher, D. K., Sobkevych, O. V., Jemeljjanova, O. J., & Zhalil, J. A. (2012). Strateghichni naprjamy rozvytku transportnoji ghaluzi Ukrajiny u pisljakryzovyj period: Analit. dop. Kyiv, Ukraine: NISD.

Derzhavna sluzhba statystyky Ukrajiny. (n.d.). Retrieved June 23, 2018, from http://ukrstat.gov.ua.

Koncepcija rozvytku transportno-dorozhnjogho kompleksu Ukrajiny na serednjostrokovyj period ta do 2020 roku. (n.d.). Retrieved June 23, 2018, from http://mtu.gov.ua

Keynes, J. M. (1926). The End of Laissez-faire. In Essays in Persuasion (pp. 314-315). London.

Freeman, R. E. (2004). The stakeholder approach revisited. Zeitschrift Fur Wirtschafts Und Unternehmensethik, 5(3), 228-241.

Post, J. E., Preston, L. E., & Sachs, S. (2002). Redefining the Corporation: Stakeholder Management and Organizational Wealth. Stanford: Stanford University Press.

Maignan, I., & Ferrell, O. (2000). Measuring corporate citizenship in two countries: The case of the United States and France. Journal of Business Ethics, 23(3), 283-297. doi:https://doi.org/10.1023/A:1006262325211

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті