Еволюція наукових знань про менеджмент економічних проблем пасажирських перевезень

Автор(и)

  • K. N. Razumova каф. «Облік і аудит», Державний економіко-технологічний університет транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15802/pte.v0i11.77596

Ключові слова:

менеджмент, ефективність, конкуренція, транспорт, пасажирські перевезення

Анотація

Мета. Узагальнюючи найбільш відомі представлення різних наукових шкіл, можна стверджувати, що поняття менеджмент пасажирських перевезень на залізничному транспорті включає в себе п’ять складових: сукупність цілей, принципів, функцій, методів і форм управління його підприємствами і об’єднаннями в умовах економічної свободи, розвитку транспортного ринку і конкуренції. Тому управління потрібно розпочинати з правильного формулювання цілей. На залізничному транспорті менеджер – це керівник підприємства чи об’єднання, що має спеціальну підготовку в галузі управління транспортним виробництвом в умовах розвиненому ринку перевезень, робіт, послуг і конкуренції. Можна сміливо стверджувати, що криза, яка вибухнула в економіці України і у транспортній галузі, це наслідок низької кваліфікації керівників (менеджерів), відсутності у них нових знань і досвіду. Аналіз економічної сторони такої соціальної, морально етичної норми або загального правила дозволяє зробити висновок про те, що в умовах ринку це вигідно. Чесність всіх страхує від імовірності обману, багатьох інших випадків, прискорює укладання та реалізацію угод, а отже, і оборот капіталу в частині якнайшвидшого просування продукції до споживача, збільшує обсяги її реалізації, доходи і прибуток кожного учасника виробництва і збуту продукції. Тому за кордоном з порушниками зазначеного принципу, загально визнаної моральної норми обходяться жорстко: з ними перестають мати справу або вимагають попередньої оплати, що різко знижує конкурентоспроможність та ефективність суб’єкту господарювання. Методика. Для вирішення задач такого класу в статті запропоновано застосувати метод групування та аналізу даних, при вирішенні економічних проблем пасажирських перевезень та прийнятті економічно обґрунтованих управлінських рішень. Наукова новизна. Запропоновано для досягнення цілей суб’єктами господарювання в умовах ринку і конкуренції при прийнятті управлінських рішень використання нових соціально-економічних принципів. 

Посилання

Андрушків Б.М., Кузьмін О.Є. Основи менеджменту. – Львів: Світ, 1995. – 296 с.

Аксьонов І.М. Маркетинго-логістичний менеджмент в сфері перевезень. Навчальний посібник. – К.: Основа, 2012 – 288 с.

Аксенов И.М. Маркетинг на объектах транспорта: Монография. – Нежин: ООО «Видавництво «Аспект-Поліграф», 2006. – 336 с.

Виханский О.С., Наумов А.И. Менеджмент: Учебник. – 3-е изд. – М.: Гардарина, 1999. – 528 с.

Гаєвський Б.А. Основи науки управління: Навч. посібник. – К.: МАУП. – 1997. – 112 С.

Осовська Г.В., Осовський О.А. Основи менеджменту: Підручник. – К.: Кондор, 2006. – 661 с.

Перепелюк А.В., Ейтутис Г.Д. Основы менеджмента на железнодо-рожном транспорте. – Днепропетровск: Континет, 1996. – 182 с.

Пушкар Р.М., Тарнавська Н.П. Менеджмент: теорія та практика. Підручник. – 2-ге вид., перероб і доп.–Тернопіль: Карт-бланш, 2003.–490 с.

Разумова К.М. Системний економічний аналіз у менеджменті пасажирських перевезень: Монографія. – Київ: Кондор-Видавництво, 2014. – 240 с.

Соболь С.М., Багацький В.М. Менеджмент. Навч.-метод. посібник для самостійного вивчення дисципліни. – К.: КНЕУ, 2005. – 225 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті