Management of the future
DOI:
https://doi.org/10.15802/pte.v0i15.136595Keywords:
education, corruption, marketing and logistics, system, professionalismAbstract
Goal. Show scientists and practitioners directions for improving management in modern conditions. Methodology. It is offered to apply complex use of marketing and logistics in management on the basis of the system approach and the system analysis. Results. The necessity of management improvement based on the system approach and system analysis to the integrated use of marketing and logistics is grounded. Scientific novelty. A real methodical approach to the development of management is proposed, taking into account the minimization of the transport component in the price of products and increasing the revenues from its sale. Unlike the existing directions of development of management, it is based on economic results of economic activities of transport business entities. Practical significance. Using this methodological approach to improving management will allow domestic managers to make a scientifically sound decision regarding the development of industries and the country's economy in the future.
References
СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННЫХ ИСТОЧНИКОВ
Аксенов И. М. Маркетингово-логистический менеджмент в сфере перевозок: учебное пособие / И. М. Аксенов – изд. Основа – 2012. – 289с.
Грэхем Р. Даулинг Наука и искусство маркетига / Грэхем Р. Даулинг // Санкт-Петербург – Вектор.– 2006. – 392 с.
Н. И. Кабушкин Основы менеджмента: учебное пособие 3-е издание / Н. И. Кабушкин — Минск «новое знание» 2000—С 336.
Мескон М. Основы менеджмента. / М. Мескон, М. Альберт, Ф. М. Хедоури – М.: Дело, 1997. — 704 с.
Орловский П. Н. Системный анализ и системный подход в экономике и управлении / П. Н. Орловский – Одесса: Пласке, 2010. – 195 с.
О. С. Падалка Соціальні проблеми в практиці управління / О. С. Падалка, В. В. Кулешов // «Економіка України». — 2016. — № 1 (650).
А. В. Перепелюк Основы менеджмента на железнодорожном транспорте / А. В. Перепелюк, Г.Д. Ейтутис – Днепропетровск: Континет. 1996. – 174с.
В .И. Сергеев Логистика в бизнесе: учебник / В .И. Сергеев – Москва. Инфра — М. 2001.- 608с.
П. С. Таранов Управление без тайн / П. С. Таранов – Донецк – 1997. – 448 с.
References
Aksenov, I. M. (2012). Marketingovo-logisticheskiy menedzhment v sfere perevozok. Ukraine: Osnova.
Dauling, G. R. (2006). Nauka i iskusstvo marketiga. Sankt-Peterburg, Russian Federation: Vektor.
Kabushkin, N. I. (2000). Osnovy menedzhmenta (3rd ed.). Minsk: Novoe znanie.
Meskon, M., Albert, M., & Khedouri, F. (1997). Osnovy menedzhmenta. Moscow, Russian Federation: Delo.
Orlovskiy, P. N. (2010). Sistemnyy analiz i sistemnyy podkhod v ekonomike i upravlenii. Odessa, Ukraine: Plaske.
Padalka, O. S., & Kuleshov, V. V. (2016). Sotsialni problemy v praktytsi upravlinnia. Ekonomika Ukrainy, (1 (650)).
Perepelyuk, A. V., & Yeytutis, G. D. (1996). Osnovy menedzhmenta na zheleznodorozhnom transporte. Dnepropetrovsk, Ukraine: Kontinet.
Sergeev, V. I. (2001). Logistika v biznese. Moscow, Russian Federation: Infra.
Taranov, P. S. (1997). Upravlenie bez tayn. Donetsk, Ukraine.