Systems analysis and social engineering as a method of design education space

Authors

  • T. V. Tkach Department «Finance and economic safety», Dnepropetrovsk national university of railway transport named after academician v. Lazaryan, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15802/pte.v0i5.19470

Keywords:

social systems, the design of social systems, social engineering, educational space of the individual

Abstract

Society feels necessity in presenting future forms of being. The attitude to educational process as to the process of immersion in the virtual world, actualization of potential possibilities and assimilation of oneself in the future has been formed. Modern view on education in civilized countries is the following: education by its destination must inculcate in a person ability for universal comprehension of the world, self-study, life-long self-perfectionism

References

Алексеев, Н. Г. Проектирование условий разви-тия рефлективного мышления [Электронный ресурс] / Н. Г. Алексеев. –Режим доступа: ww.circle.ru.

Громыко, Ю. В. Проектное сознание: Руководс-тво по программированию и проектированию в образовании для систем стратегического управ-ления. / Ю. В. Громыко – М. : Інститут учебни-ка Раіdеіа, 1997. – 560 с.

Кларин, М. В. Инновационные модели обучения в зарубежных педагогических школах / М. В. Кларин. – М., 1995.

Теоретические основы процесса обучения в со-ветской школе / В. В. Краевский, С. М. Высоц-кая и др. – М. : Педагогика, 1983.

Машбиц, Е. И. Психолого-педагогические про-блемы компьютеризации обучения: Педагоги-ческая наука – реформе школы / Е. И. Машбиц. – М. : Педагогика, 1998.

Резник, Ю. М. Социальная инженерия: предме-тная область и границы применения / Ю. М. Ре-зник // Социологические исследования. – 1994. – № 2. – С. 7

Социальная инженерия. Курс лекций / под ред. Резника Ю. М., Щербины В. В. – М., 1994.

Суименко, Э. И. Социальная инженерия: к воп-росу в научном статусе / Э .И. Суименко //Социологическая наука и образование в Укра-ине. – К. : МАУП, 2000. – Вып. 1.

Федоренко, В. Психолого-педагогічне проекту-вання соціального розвитку гімназистів як тех-нологічний етап особистісно-орієнтованої осві-ти в умовах гуманітарної гімназій / В.Федоренко // Вересень, спецвипуск. – 2004. – С. 191-195.

Issue

Section

Статті